XPENG P7







Prøvekjøring av XPENG P7

3. desember prøvekjørte jeg P7 fra Xpeng en liten time, fikk ikke testet noe særlig på så kort tid, men det var nok til en smakebit av denne kinesisk produserte elbilen.






En ganske stilig bil å se til, førsteinntrykket jeg fikk var en litt tøff bil med preg av en Tesla Model 3, dørhåndtak som kom ut og rene linjer, men der stoppet det.




En titt inni bilen viser en ryddig og heller litt kjedelig coupè etter min smak. Rattet oppleves glatt, tynt og lite, den store skjermen i midten var plassert for langt borte... Man måtte liksom reise seg fra sete og strekke seg for å trykke på skjermen mens man kjørte. Dumt plassert for sjåføren.

Lite plass bak for voksne passasjerer.



Bagasjerommet oppleves som trangt og lite.











 En oversiktlig skjerm, men allikevel treg når man skal inn i menyen å trykke litt. 

.



Midtkonsollen er stor og romslig med lademuligheter og koppholdere




Teknisk data

Motor og ytelser:
Motor: Elektrisk, én motor på hver aksling
Effekt: 430 hk / 655 Nm
0-100 km/t: 4,5 sek.
Toppfart: 170 km/t
Forbruk (WLTP): 16,4-19,1 kWt
Batteri/lading:
Batteripakke: 80 kWt
Rekkevidde: 470 km (WLTP)
Hurtiglading: 80 kW
Ombordlader: 11 kW
Mål, vekt og volum:
Lengde x bredde x høyde: 488 x 189 x 145 cm
Bagasjerom: 440 liter
Vekt: 2.097 kg
Tilhengervekt: 0 kg
Taklast: 50 kg
Pris:
Startpris: 507.820 kroner


Kommentarer